Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 december 2006

Julspel & Julmys

Under julhelgen åker spelen och likör- och sherryflaskorna fram,
man kan umgås eller läsa sina julklappsböcker och bara mysa.
Så förfärligt mycket har vi inte konsumerat denna jul.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Filifjonkan här . Ägnat dagen åt att svara i telefon och ringa själv med samt tagit reda på alla foton man fått sig tillsänt från släkten runt om i landet.Sovit middag och löst ett korsord . Lata dagar det här men skönt. Ser att ni också tagit det lugnt. I morgon är det vardag igen.

Klimakteriehäxan sa...

Vilket påminner mig om att vi också har ett Monopol. Kanske läge att rota fram det? God forts!

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan.kanske kan man ta det lugnt och leka även på en vardag.

Klimakteriehäxan, nu är det ju bästa tiden att damma av gamla sällskapsspel, god fortsättning.

JULIEK sa...

Å spela spel er det mysigaste jag vet : )

Anonym sa...

God fortsättning! Visst är det härligt med julledighet, njuta av sina julklappar och kanske planera lite trädgård i lugn och ro... ;)

Hannele på Hisingen sa...

Julie, jag förlorade Alfabete igår :)

Lota, precis, göra det man tycker är roligt :)

anna k. sa...

God Fortsättning och ett Gott Nytt år!! Spel är ju oslagbart till jul - själv tvingade jag hela familjen att spela TP (det är det enda spelet jag kan briljera i :) )!

Hannele på Hisingen sa...

Lantliv, god fortsättning själv, jag vill ju helst slå maken, men det gick inte :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag såg till att det fanns ett nytt spel bland julklapparna så vi har också spelat spel i jul! :-) God fortsättning!

Vanja sa...

Åååååå...månnåpååååååål :D God fortsättning också!

Hannele på Hisingen sa...

Linda, jag tyckte de nya spelen var så dyra, vill egentligen köpa ett spel som heter "Göteborg"

Vanja, spela med oss :)

Anonym sa...

Det behövs faktiskt inte så oerhört mycket för att skapa den rätta atmosfären!

Hannele på Hisingen sa...

Lars Anders, precis, bra sällskap gör sitt också ;)

Anonym sa...

Här har det blivit en del TP samt ett spel om olika TV-serier, som jag inte klarade många frågor på ( ser sällan TV serier ). Barnen kunde desto mer inom den branschen! Det är roligt att samlas kring spel en gång per år. Tack för ditt besök på min blogg, välkommen åter! Eva på Frösön

Hannele på Hisingen sa...

Eva, visst är det roligt med spel, kunde gärna bli fler gånger per år, kanske på semestern också, om det regnar..