Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

28 december 2006

All my Pots, I'm ashamed

Our son cleaned our garage and he carried out all my statues and pots,
I didn't know there're so many. Anyway, our neighbours often say, both children and adults, that our garden is so nice and fanciful, that there's always something happening; different kind of seasons and celebrations.
Maybe I've too many of them...?

13 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken imponerande samling!! Det ser ut som ni ska ha garage sale?! :-)

JULIEK sa...

Oj så mange du har. Ja man vet det nesten ikke hvor mange man har før man setter alt sammen. Bruker du alle ?

Hannele på Hisingen sa...

Linda, grannarna måste undrat :)

Julie, jag tror att jag byter och använder 80%, många är loppis- och reafynd, det är roligt med omväxling (en tidning komma och fota mina krukor, men det blev inget den gången).

Anita sa...

Uih, da hast Du aber wirklich viele Töpfe! Willst Du jetzt ein paar davon verkaufen? Aber so hast Du die Möglichkeit, Dekorationen im Garten oft zu ändern, oder?

Ein frohes neues Jahr!

anna k. sa...

Jeezus - det ser ut som om du har en liten handelsträdgård hemma :D! Ser roligt ut! Har du för många är det väl bara att ha en garagesale?!

Anonym sa...

Filifjonkan säger godmorgon. Ja det var en händelserik trädgård detta. Mina har jag givit bort stora uteskrällen o små sen har jag lämnat grejor på Emaus med och röda korset man kan ju inte allt kvar inte klokt det står och samlar damm bara som du säkert redan märkt Ha en bra fredag idag

Hannele på Hisingen sa...

Anita, ich liebe Dekorationen im Garten ändern :)

Lantliv, några lämnade jag på loppis, men sönerna tycker fortfarande att surfingrädorna får för lite plats..

Filijonkan, så mycket damm hinner det kanske inte bli, för jag använder dem och byter ofta.

Anonym sa...

Varför ska du skämmas? Utan alla dessa krukor vore din trädgård inte vad den är. Så skäms inte!

Hannele på Hisingen sa...

Nina, det är sant, men jag överdriver så lätt... ;)

Henny sa...

Wow, wonderful.
Soviel hätte ich auch gerne!!
I also love decorating!!

Hannele på Hisingen sa...

Henny, ich auch :)

LostRoses sa...

But you need many pots for all your garden decorating! I think it's wonderful you have so many to choose from!

Hannele på Hisingen sa...

LostRoses, my garden is my own playground :)