Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

1 december 2006

December

Gammelmormors present till maken, används flitigt nu.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Godförmiddag på dig!
Den koppen är underbar somrig är den . Om du kikar in på min blogg skall du se vad vi missat,,fnissar inte dyrt heller,,Sådanan koppar skall man dricka ur när man känner sig lite trött och lite "låg" som de säger numera!:) Ha en bra dag idag !

Hannele på Hisingen sa...

Filijonkan, julrosen är julens blomma, en av de vackraste, tycker jag. Maken firar födelsedag också denna månad :)

Lis vom Lindenhof sa...

Diesen Link schau ich mir lieber erst gar nicht an ;-)

Mia sa...

Nydelig kopp, og så flott at den blir brukt flittig! Nydelig julehjerte du også har.

Anonym sa...

Månadskopp är det inte många som har, jag har en och barnen likaså, övriga barn i släkten har också fått både kopp och äggkopp. Det som saknas är skedar. Vet du kanske någon som säljer dessa koppar i vårt område?

Christina sa...

Så vacker kopp!
Ha en fin helg...

Hannele på Hisingen sa...

Lis, lesen auf eigene Gefahr :)

Mia, i december är det kul att ha lite extra fint. Hjärtat tyckte jag om, mysigt att tända nu.

Lottaq, maken fyller ju år i december, vi använder kopparna mycket under jul, jag har hittat en till. Visste inte att det finns skedar, koppar har jag sett i antikaffärer ibland här på Hisingen. I Haga finns också affärer, men de är mycket dyrare.

Christina, tack, ha en fin helg själv.

Anonym sa...

Filifjonkan säger godnatt samt skickar födelsedagshälsning till Hanneles make må kaffet smaka honom gott med sin fina kopp!Julrosen är härlig Du såg Hannus program väl med julrosorna för länge sedan hm kanske 2 år sen?

Hannele på Hisingen sa...

Filijonkan, jag har nog sett alla Hannu Sarenströms program och jag minns hans underbara julrosor. Jag har ett par i egen trädgård, men de blommar lite snålt på vårkanten.