Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 november 2006

A Little Gift from My Husband

"My garden is not neglected - only charming wild."

16 kommentarer:

JULIEK sa...

Å så fin, och herlige ord : )

Anonym sa...

Vilken fin present! Skulle passa bra hos oss också. Kan även tänka mig en liknande variant inomhus: ”Mitt hem är inte ostädat, bara charmigt rörigt”.. Ha en bra helg!

Sisah sa...

Das könnte auch am Eingang zu meinem Garten stehen! Vielleicht sollte ich´s kopieren???

Anonym sa...

Det var charmiga ord - passar hos mig med.. så fint present från någon som känner dig väl =) Vilka fina foton du visade igår? ifrån skogen, riktig tomteskog nu när julen börjar närma sig... Du är duktig på att fota naturen.

Anonym sa...

den skylten skulle passa i min trädgård, vilken gullig skylt

hemmabra.blogg.se

cia

Anonym sa...

Julie, visst är de, man kan slappna av, när män läser orden.

Kirsti, fin utveckling på temat, kanske ska jag ha två tavlor..

Sisah, du kannst das kopieren :)

Lotta, tack. Ja, onegligen mycket passande ord, jag ska inte få dåligt samvete.. för det är mysigt som det är.

Cia, jag trivs bäst, när det är så, visst är det lite charmigt, när allt inte ä perfekt?

Anonym sa...

Fast vad jag sett av bilderna så har du en mycket fin trädgård. Nyfiken på var den kan ligga?

Anonym sa...

Ann-Marie, på Hisingen förstås, nära havet och flygplatsen.

Anonym sa...

Alltså är vi nästan grannar då, för jag antar att du menar den som fungerar.

Anonym sa...

Ann-Marieja, kul, jag menar den som fungerar. Du får klicka här på kuveret och mejla mej, om du vill komma och titta, när berget blommar i maj.

Anonym sa...

Skulle passa mig!
Fast du har ju superfint i din trädgård! :)

Anonym sa...

Såååå stilig, hadde passet i min hage også......

Anonym sa...

Darkangel, tack, lite vildvuxet och rufsigt är det allt - med mening :)

Karna, visst är den fin. Du som kan göra så fina saker, kan göra en till dej själv :)

Anonym sa...

Jisses vilken fin present, sån skulle passa till mig oxå, även att ha nån inomhus ;-)

Anonym sa...

Ihanan humoristinen kyltti! Onko se vanerista tehty?

Täällä lasketaan pulkalla ja hiihdetään jo kovasti ;)

Iloisia talvipäiviä!!

Wiiks

Anonym sa...

Lisa, visst är den underbar, du kan göra sådan till inomhus :)

Wiiks, ihan pahvista vain. Voi että, tällä ihan plussaa ja pojat surffailevat merellä, joku hallayö.