Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

1 augusti 2006

Vaser - Vases

Rembrant & Rosa viridiflora 'Green Rose'
Boda Nova.
Old clear glass vases.
Less is more...?
Ekeby, knick-knacks, Bawaria.
Adam, Eve, snake... Coke.
Egen trädgård är inte bara frukt & bär, det är också blommor - och vaser.
Own garden and own flowers, that's happiness.

15 kommentarer:

Lena sa...

I agree, my garden makes me very happy as well.
You have a wonderful collection of vases. I have enjoyed seeing them all.

Anonym sa...

Nästa gång i Stockholm skall vi kanske åka till Gustavsbergs porslinsmuseum? http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=863304

Kram!

A sa...

Härliga vaser! Jag gillar speciellt de med gravering, det är snyggt!

Sigruns German Garden sa...

The Cola Vase is the best! :-)

Sigrun

Hannele på Hisingen sa...

Mrs. Staggs, I like vases, with flowers too.

ingrid e, utmärkt idé med Gustavsbergs porslinsmuseum, köksväggarna är redan fulla av tallrikar...

anna, visst är dom gamla snygga.

sigrun, the Cola is my daughters idea.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Oj vad många vaser av alla de sorter. Jag har ungefär två som jag använder regelbundet. Sen har jag ett par specialvaser också.

Hannele på Hisingen sa...

linda, hi-hi, jag har inte ens visat alla. Kannor tycker jag mycket om, har ofta blommor i dem, har några stycken..

Anonym sa...

Vackra bilder med fina blommor i fina vaser! Varför använder man inte de fina kristallvaserna man har i skåpet mera? Fast jag har börjat damma av både vaser och porslin, de är ju inte till någon nytta i skåpet =))

Hannele på Hisingen sa...

Lotta, har man vackra roliga vaser, kan de stå framme även utan blommor.. Fram med dem!

Cissi sa...

Åh vad fina de gamla glasvaserna är!

Hannele på Hisingen sa...

Anonymous, good luck. :)

Anonym sa...

det var en hiskeligt massa vaser, själv har jag två + en gammal olivburk som brukar få duga.

Hannele på Hisingen sa...

cia, olivburken tror jag är väldigt fin.

Anonym sa...

Fågeln var ju bara för skön..

Hannele på Hisingen sa...

Anna, visst är silverfågeln skön, även små blommor ska kunna framhävas (jag gillar svanen också, den har fin färg).