Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

8 maj 2012

2-års party och utlottning i min bokblogg

Nu har jag bokbloggat två år och lottar ut en av mina bokfavoriter. Skriv en kommentar där och länka till min bokblogg om du vill vara med. Tisdag den 8 maj sista dag kl 23.59.
En riktigt charmig bok: Brev till en bokhandel : 84 Charing Cross Road av Helene Hanff, som även blivit film. Andra delen är uppföljaren Hertiginnan av Bloomsbury Street som handlar om Hanffs första besök i London, dit hon längtat två decennier, en sann historia. En bok för alla bokälskare, man blir glad, mysigt med udda boktips också.

2 kommentarer:

Maria sa...

20 år sedan jag läste den. Ska göra det igen. Har nog kvar den som tummad pocket.

Hannele på Hisingen sa...

Maria, en riktigt mysig bok..