Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 februari 2010

Minns ni?

Det är inte riktigt som det brukar denna vinter.Tidiga krokus i februari är jag van vid.I vanliga fall får jag skynda mej att fota snö tidigt innan det töar.I dag är en bra dag att ta det lugnt, kanske Irish Coffee.

19 kommentarer:

Helga - precious sa...

Det där känns väldigt avlägset. Det dröjer minst en månad tror jag. Längtar så det värker...

AnnCharlotte sa...

Många grodor....

billan sa...

Klart man minns:)
Även jag har en stor samling grodor. Det känns otoligt avlägset med snödroppar och krokus......

ullis sa...

söta gröna grodor, har själv ett par som jag älskar och fortfarande hänger med...
blommorna: å,å,å längtan är svår!
Kramar Ullis

Christina sa...

Mina krokus och snödroppar ligger under en och en halv meter snö. Snön från garageinfarten hamnar där. När det väl börjar töa kan det gå fort, men det dröjer nog en månad till innan vi kan se dem.

Hannele på Hisingen sa...

Helga, jag längtar inte, det är ganska vackert nu.

Ann Charlotte, maken har köpt grodorna till mej.

Billan, vårblommorna kommer nog.

Ullis, idag har jag verkligen skottat snö :)

Christina, jag har släpat snön längre bort..

Sylvia sa...

Hei Hannele
Er det greit at jeg snupper med meg den ene Irish Coffeèn? Jeg tror helt sikkert den vil hjelpe mot forkjølelsen som har drabbet meg.....atsjooo!

Hanneles bokparadis sa...

Syvia, Irish Coffee hjälper nog mot det mesta.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

I år kan du ta det lugn, du hinner med en Irish Coffee.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Hanneles bokparadis sa...

Birgitta, idag har jag ingen lust att ta bilen nånstans, det får bli varm Irish Coffee efter snöskottningen :)

skogsnuvan sa...

Krokus i februari. Det vore nåt det. här brukar man få vänta till maj. Kanske det blir så hos er också iår

Anonym sa...

minns nästan inte... men någonstans i bakhuvudet känns det igen, undrar om mab får se såna skönheter igen?

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, vi har några tidiga krokus,
men nu lär det dröja denna vinter.

Marlene, vårblommor är pålitliga :)

Trädgårdsdrömmar sa...

Här har vi drukit varm choklad och ätit whiskey rulltårta...receptet finns på vår dotters blogg.
Må så gott i snön!!!
Carina

Hannele på Hisingen sa...

Carina, det låter både trevligt och gott,
kram.

Synnøve. sa...

Klart man minns.
Men tänker du på en sak när du ser dina tre bilder?
Tendensen till snö har utvecklat sig de sista åren. Ingen snö feb-2008.
lite snö feb-2009, och nu?

Kramen och ha en skön söndag.
Synnöve.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, tja, jag är nöjd med att bo i Göteborg, tycker om snö och om långa härliga höstar, kram.

Ann-Christin sa...

Jag gillar snön men börjar längta lite efter vårblommorna!

Hanneles bokparadis sa...

Anki, bäst att gilla läget, eftersom det inte är så mycket att göra åt ;)