Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

9 september 2018

bra borta i Wales - men hemma bäst

Fin tur med hästdragen kanalbåt! Träffat Timothy West i hissen på hotellet, hans fru Prunella Scales vad också med!
Vi har sett mycket vackert, hälsat på Lewis Carroll och William Wordsworth, Beatles och vinkat åt Beatrix Potter i Lake District (KLICKA på bilden).
Bott i Manchester, Liverpool, York och mycket mer, ätit god brittisk mat, hängt på en hängbro från 1886, åkt tåg till 1085 meters höjd på Snowdon - utan att våga gå den sista biten till toppen. Båt runt Lake District.
En smal viadukt på 38 meters höjd ville jag inte gå över.

12 kommentarer:

Merja sa...

Vilken härlig resa ni gjort! Har försökt övertala gubben att vi ska åka, men han är lite trög. Får ta med väninnorna i stället:)
Det där med borta bra men hemma bäst... stämmer väldigt bra:))
Trevlig helg!

Trädgård i Torslanda sa...

Får längtan till Wales när jag ser dina bilder. Den där hästdragna turen har jag också gjort, fast på ett annat ställe. Det var magiskt med tystnaden och bara hästen klapprande.
Ha det fint
Helene

Gunnel sa...

En härlig resa med många intryck förstår jag. Trevlig helg

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vilken fin resa ni gjort! Även om jag håller med om att borta är bra men hemma bäst åker jag till Skottland i slutet av september. Hoppas på fina höstfärger.
Trevlig helg!
Birgitta

Hanneles bokparadis sa...

Merja, många trädgårdsresor har jag gjort med mina tanter.

Helene, tystnaden var magisk.

Gunnel, nu har jag sett en bit till av England ❤️

Birgitta, Skottland är fint med alla berg, tack det samma.

Lena i Wales sa...

För mej är det samma, fast tvärt om. Wales är mitt hem!
Jag är glad att du haft det bra i mitt hemland!
Ha en fin lördag. Här regnar det idag.

Hannele på Hisingen sa...

Lena i Wales, så kan det bli... efter fyrtio år på Hisingen så längtar jag inte någon annanstans, ha en fin dag.

skogsnuvan sa...

Vilken härlig resa ni verkar gjort. Jag har alltid velat fara till England och Skottland men man kan inte få allt här i livet. Det har man minsann märkt. För mig har det längsta jag varit i somras var när vi åkte båt under höga kustenbron

znogge sa...

Vilken härlig resa ni har varit ute på!

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, helt underbart, alla så vänliga, mycket att se och göra. Att åka båt i Höga kusten låter underbart!

Znogge, jag är så nöjd och glad att jag fått uppleva så mycket i England.

Bosse Lidén sa...

Vilka minnen du måste ha att glädja dig åt när stormarna når Hisingen med raketfart och vilka kändisar du morsat på. ;)
Borta bra men hemma bäst. Det är nyttigt att lämna det "fasta" av många bra skäl. Hade det varit tvärtom skulle det bli knivigare att fixa vardagen.

Hannele på Hisingen sa...

Bosse Lidén, precis, jag njuter av mina foton och små inköp hela vintern.