Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

21 juni 2018

vit rallarros blommar på vårt berg

och jag kan cykla, köra bil, kamma håret och skära bröd själv, sjukgymnasten vill inte träffa mig mer.

11 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Goda nyheter!
Oftast blir man inte glad när någon inte vill träffa en igen, men i detta fall är det ju bra.
Sköt om dej!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Spännande vita rallarrosor visste jag inte ens att det fanns :D

Monica sa...

Åh, jag tänkte på dina vita rallarrosor när jag såg stora sjok av de vanliga idag. Och jag tänker att jag så gärna skulle vilja hitta åtminstone en som kunde få åka med hem.

Merja sa...

Men va bra! Så fina!! Ångrar så att jag inte köpte en för några år sen när jag sprang på en!! Typiskt mig å vela...😑
Trevlig Midsommar!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hade vit rallarros men trodde i min rensiver att det var ogräs så nu är den borta. Härligt att du kan cykla!
Glad midsommar!
/Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Lena i Wales, tack, jag har försökt träna nästan varje dag, vill ju kunna göra saker jag är van vid.

Orsakulla, alla (?) fina engelska trädgårdar har vit rallarros.

Monica, ser du den vita, kan du gräva upp en rotbit.

Hanneles bokparadis sa...

Merja, om du ser den vita i naturen så ta en bit rot,
trevlig midsommar!

Birgitta, jag lider inte av rensiver... underbart att kunna göra allt igen!
Trevlig midsommar!

Jael sa...

Trevlig midsommar Hannele:)

Hanneles bokparadis sa...

Jael, tack det samma! ❤️

skogsnuvan sa...

Låter väl bra det. Här finns det gott om vita rallarrosor fast här kallar vi dom för almäck

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, trevligt namn, inte hört tidigare.