Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

18 mars 2018

jag och Mamma Mu

Barnbarnet skrattade att jag inte nån ko, men jag kan se likheten.

8 kommentarer:

mossfolk sa...

Men åh, haha, det var hög igenkänning här med... Jag kan inte för mitt liv minnas att isen var sådär hal när jag åkte som barn 😅

Hanneles bokparadis sa...

Mossfolk, världen förändras :)

Gunnel sa...

Jag gillar Mamma Mu.

Hanneles bokparadis sa...

Gunnel, fina sånger.

Lena i Wales sa...

Inte lätt på hal is.
Jag har inte åkt skridskor på länge. Var riktigt bra både på piruetter och annat på isen, men det var förr det. Nu, ja, stelare och räddare.
Öskar dej en bra helg!

Hannele på Hisingen sa...

Lena i Wales, visst blir man mer rädd, jag har åkt även inlines, fick knäskydd av barnen som 50-års present ❤️

nalta norrland sa...

Mamma Mu är en favorit :)

svar Vi har vår grillplats bredvid huset, enkelt och bekvämt, vi behöver icke gå hemifrån :)

Hanneles bokparadis sa...

Nalta, sonen promenerar till skogen med barnen ganska nära hemma :)