Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

27 mars 2014

tatuera mig?

Nej, jag har ingen tatuering, men jag beundrar Helene Billgrens inköpslista. En gång såg jag en mörk ung man med "Made in Korea" på armen, honom kan jag också tänka mej att härma. Och i min dödsannons skulle en hög böcker sitta bra. "Too much is never enough."

7 kommentarer:

Inga M sa...

Dödsannonser kan bli knepiga numera. Såg en häromdagen dekorerad med en glatt flinande konditor som kom bärande på en tårta full med brinnande ljus. Kanske en sån yrkesperson som dött men bilden av firande blev ändå makaber.

Tatueringar kan också vara vad som helst, någon hade låtit rista in ett kvitto från Mac Donalds.;-)

Hanneles bokparadis sa...

Inga M, bättre än bara en kors, kan jag tycka. Hahha, tatueringar har kanske vissa likheter med dödsannonser...

Klimakteriehäxan sa...

Hannele - du tänker väl inte ...? Nä det är inte möjligt. Puh.

Hannele sa...

Klimakteriehäxan, nej, det blir ingen tatuering. Mest trendigt just nu är att vara utan.

Helga sa...

Kul tanke men tatuering blir det aldrig på mig...



znogge sa...

Det finns många bilder och symboler som säger mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Helga, inte här heller.

Znogge, jag beundrar andras, det räcker.