Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

21 november 2012

Tröttnat på GI?

När man kan få Marabou i osten, lämnar sonen min After Eight i fred. Testa även sonens After Eight-macka.

12 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ställ aldrig en låda After Eight inom räckhåll för mej. För då töms den, i blixtfasrt.

Znogge sa...

Inte riktigt min choklad men i en akut situation slinker den ner!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, tack för varningen :)

Znogge, menar du Philadelphia med Marabou?

Filifjonkan 1 sa...

Hahaha näe den mackan känns inte så nödvändig skrattar tar den hellre med ost.

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, Philadelphia med Marabou?!

znogge sa...

Nej, After eight!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, aha, After eight tröttnar jag inte på....

Anonym sa...

After Eight är jättegott. Jag har inte provat den nya Philadelphiaosten men jag tror att jag föredrar AE. En fråga om äpplerullen du hade i ett tidigare blogginlägg - hur varm ugn och hur länge. Jag vill gärna baka en sådan godsak. hälsar Monika

Hannele på Hisingen sa...

Monika, visst är After Eight bäst. Äppelbullen är lite svår för den få inte bli för degig i mitten, jag hade i början 240 graden, sänkte senare, man får grädda 30-40 minuter. Vill man vara på den säkra sidan, kan man skära rullen till mindre bullar. Väldigt gott och saftigt.

Helga sa...

Aftereight-macka låter spännande men inte särskilt gott ;)

Anonym sa...

Tack för svar. Jag VILL absolut göra en rulle, men är medveten om att det kan bli lite kladdigt i mitten. /monika

Hanneles bokparadis sa...

Helga, hur vet du det :)

Monika, lycka till!