Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

14 oktober 2012

Min mammas äppelkaka

Man ska inte snåla med äpplen, egen enkel vaniljsås:

9 kommentarer:

Yaelian sa...

Det måste vara gott!

Cicki sa...

Jag har också gjort äppelkaka idag. Fast med havregryn och fuskade och gjorde marsansås på pulver. Gott det också....:-)

♥ Hannele sa...

Yaelian, du kan testa :)

Cicki, egen vaniljsås går precis lika fort...

Znogge sa...

Man ska inte snåla med vispgrädden i vaniljsåsen!

mormor Hannele på Hisingen ♥ sa...

Znogge, och inte med äpplen :)

Klimakteriehäxan sa...

Har just gjort MIN äppelkaka!

♥ mormor Hannele sa...

Klimakteriehäxan, mums, jag härmar min mor...

Annika Christensen sa...

Mums mums alltid kul med andras äppelkakor. Tack för det.
Allt gott
Annika

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Annika, denna blir så där krämigt god.