Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 september 2012

Ny tavla i mitt slott

Påfågeltavlan påminner om sommarens resa till Skottland.

15 kommentarer:

Inger sa...

Vilket slott och vilken tavla!
Skottland är väl bara så fint.
Kram

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Inger, visst finns det likheter :)
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Slott? Påfågel, vetja!

♥ Hannele sa...

Klimakteriehäxan, min tavla med påfågel, påminner påfåglar vi såg i Skottland på Drummond Castle.

Inga M sa...

Flott slott och fin tavla!

Znogge sa...

Som gjord för dig! Och ditt slott ;-)

Ruben sa...

Du har rätt, det är lite topiary-känsla över tavlan!

Ha det gott!
/Ruben

snawitz sa...

Väldigt tjusigt.

Önskar dig en bra dag

♥ Hannele sa...

Inga M, jag är glad att jag såg tavlan.

Znogge, eller hur :)

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Ruben, eller hur, tavlan blir bättre och bättre ju mer jag tittar på den.

snawitz, fint med påfåglar.

Helens trädgård sa...

Kanske slottets egna påfåglar har stått modell till tavlan ;=)
Tavlan var i alla fall jättefin.

Önskar dig en härlig dag!

Yaelian sa...

Härlig;jag älskar naiv konst!

♥ Hannele sa...

Helen, tanken är spännande...

Yaelian, jag också :)

Helga sa...

Fin!! Jag har en e-mailvän i Skottland..

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Helga, så trevligt!