Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

25 september 2012

typ 102 000 kr/kg

äter mina fiskbullar med andakt, årets första hummer kostade 102 000 kr/kg.

13 kommentarer:

Jael sa...

Mums,jag gillar fiskbullar:)

Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, visst är det gott :)

Ruben sa...

Nu får du förklara! Tänk på, att jag är en landkrabba!

/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, knappt förstår jag det själv, på fiskauktionen var någon beredd att betala 102000 kr/kg för de allra första humrarna... som smakar likadana som humrarna som man får upp senare. Fast de andra är inte magiska...

Anonym sa...

Fiskbullar med räksås och ris, en delikatess

Hanneles bokparadis sa...

snawitz, nu är det potatis och HUMMERsås som gäller.

Filifjonkan 1 sa...

Godmorgon Hannele.
Ja jag såg hur dyr den stackars hummer var.
Men fiskbullar är något jag inte får i mig det är konsistensen jag inte kan med vet inte varför men jag undrar om det är sen barndomen det då man var tvungen äta upp sin mat...hm...Ha en bra dag

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, jag har kommit över min barndom.

Västanvind sa...

Istället för att betala över 100 tusen för 1 kilo hummer kunde de ge pengarna till Stads- eller Räddningsmissionen. Det är vansinne tycker jag.
Det har blivit en sport att överträffa varje årsrekord.
Jag klarar heller inte konsistensen på fiskbullar :)
Om jag skall vara lite besvärlig :)

znogge sa...

Sanslöst att någon är beredd att betala så mycket!

Hannele på Hisingen sa...

Eivor, han säger att auktionerar vidare och överskottet går till Barncancerfonden.

Znogge, visst är det svårt att förstå, för de smakar ju lika...

skogsnuvan sa...

Lite billigare i alla fall

Hanneles bokparadis sa...

skogsnuvan, enklare att tilllaga :)