Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

5 juni 2011

Eget näsduksträd

Jag vann Kenneths lotteri, näsduksträd har länge stått på min önskelista. Nu har jag börjat planera min 80-års dag, det är väl då den börjar blomma.

24 kommentarer:

Inger sa...

Grattis, vilken jättefin vinst!

Hannele på Hisingen sa...

Inger, har önskat mej många år :)

AnnCharlotte sa...

Grattis....så kul :)

Hanneles bokparadis sa...

Ann Charlotte, verkligen, hittade en bra plats åt den också.

Berit sa...

grattis!!! En himla fin vinst!förstår att ni hade det bra på botan.
Ha en underbar dag!

Hanneles bokparadis sa...

Berit, jag är så nöjd, och alltid trevligt att träffa trädgårdsfolk.

Klimakteriehäxan sa...

Kul! Vi har ett inte långt hemifrån, jag brukar ta bioggbild på det men i år har jag missat blomningen! Verkligen ett roligt tillskott i trädgården! (min bloggpost i dag kanske också skulle kunna passa?)

Suss o Kai sa...

Grattis :) vad praktiskt med ett näsduksträd ;) få fixa ett till gubben för han snyter sig hela tiden (allergi) Kram Suss

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, flaskborste-buskar är också fina.

Suss, hihi, kanske något för honom :)
Kram.

Znogge sa...

Grattis! Kan man inte påskynda det ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, menar du min födelsedag ;)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Grattis
Något vackert att vänta på.
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Birgitta, tack, det lilla trädet ser ut att trivas på mitt berg.

Gunilla sa...

Grattis! Hoppas du får se det blomma många gånger!

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla, det skulle vara spännande :)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vad kul att du vann! Men dröjer det så länge tills det blommar?

Hannele på Hisingen sa...

Karin, ingen har kunnat svara, kanske tjugo år.

Blomkärringen sa...

Det får ju ett riktigt bra hem! Grattis till vinsten! (:D

Hanneles bokparadis sa...

Blomkärringen, visst var det trevlig träff.

Helga sa...

Grattis - det var inte illa. Nu har du något att se fram emot ;)

Anonym sa...

Vad kul, vilken fin vinst! Synd att det kanske dröjer så länge innan det blommar, jag har för dåligt tålamod för sånt - tvååringar är på gränsen... ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Helga, verkligen, spännande.

Timjan, jag orkar vänta :)

Gerda-Thyra sa...

Å så kul med ett eget näsduksträd! Grattis till din fina vinst!

Hanneles bokparadis sa...

Gerda-Thyra, jag är så glad och mitt lilla träd ser ut att må prima.