Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

4 juli 2010

Kinesiska Muren

Politikerna bestämt att huset vid Skeppsbron ska vara kvar.
Göteborgs äldsta kinesiska restaurang från 1960-talet.Kinas president hade tid att äta där, mitt första besök.Mysigt att ta med sej mat och äta vid kajen.
Nästa gång vill jag testa friterad anka med ingefära.Eller sitta inne om det regnar. Det blir kinesiskt för sällan,
jag gillar det, men kanske för lite GI-mat.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Vi äter sällan kinesiskt men när det väl blir av är vi alltid nöjda! I Malmö finns några restauranger med flera år på nacken. Säkra kort...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, sällan jag får med mej någon, själv tycker jag det är gott.

Merja sa...

Kina mat är gott! Gillas av hela familjen här som tur är:)

Hannele på Hisingen sa...

Merja, visst är det gott.

Stina sa...

Ja, +22 är bäst!
Man dör nästan nu.
Kramis

Eleonora sa...

Sommarhälsning och önskar dig en skön och mysig sommartid!

Hanneles bokparadis sa...

Stina, ha en fin dag i värmen, kram.

Eleonora, önskar dej detsamma.

malou sa...

Jag kommer ihåg att vi åt söndagsmiddag där - 15.50 kr för förrätt, huvudrätt och dricka. Jag är nog gammal!

Västanvind sa...

Ett par våningar över Kinesiska muren, hade jag mitt första kontorsjobb. Fin utsikt över hamnen var det och på lunchen kunde man gå ner och köpa en vårrulle.
Roligt att det finns kvar.
Hälsn. Eivor

Hannele på Hisingen sa...

Malou, hihi, låter nog så :)

Eivor, vårrulle är ju så gott.