Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

4 maj 2010

Hinner inte med

Nu är det så mycket som händer i trädgården, så jag vet inte
om jag ska ligga på mage eller rygg... vill inte missa nåt.

16 kommentarer:

AnnA sa...

Natti!
Rygg är rätt så skönt; att ligga på gräsmattan bland bellis och självsådda gullvivor och titta på den blå himlen med små ulliga moln...Filosofera...
Och det som hinns med i trädgården - det hinns med. Mina rosor är klippta nu, och jag har sått luktärtsfrön. Tomatplantor brukar jag köpa färdiga, och så skall jag så lite solrosor, tagetes och cosmos...Ev köpa ngn färdig plantbox, med småplantor, som man själv får skola om...Så praktiskt, så finns det tid för filosofi på rygg på gräsmatttan...
Jag var bara uppe en runda på natten - nu säger jag godnatt!
Kram!
AnnA

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Näe här är det ingen ide att stressa heller. För just nu snöar det. Har kommit nästan en dm tung, våt kall, vit snö...
Så alla vårblommor fryser väl i hjäl nu.
Kramen.

Hannele på Hisingen sa...

AnnA, mina roror ser inte alla så jätteglada ut, men vi får se, tomatplantor får jag av min mor. Min deöm är en vårblommande "gräsmatta", den är på god väg, lite sommarblommor har ag köpt, men blir säkert er, fin tid nu, ha det gott, kram.

Synnøve, jag som börjar stoppa undan vinterkläder, ha en fin dag, kram.

skogsnuvan sa...

Här snöar det så att göra något i trädgården kan man glömma. Annars är ju våren en jäktig tid men iår behöver jag inte jäkta. Efter 1 juli har jag all tid i världen att stöka i trädgården. Så roligt det ska bli.

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, tänk vad Sverige är ett långt land, nu har vi kalla nätter, men dagarna är fina.

Znogge sa...

Övweransträng inte knäna bara!

Merja sa...

Man önska att dagarna var längre och att man hade mer kraft i armarna. Blev bra mör i armar och händer efter grävningen igår:) Men skönt är det också förstås:D Tur det finns fika pauser!

Gerda-Thyra sa...

Hahaha... jag har samma problem...men har bestämt mig för att ryggläge i trädgården är bäst just nu!
Ta det lugnt och NJUT!

Helga sa...

Ja, nu är det full fart i trädgårdarna. Jag skulle väja att ligga på rygg och njuta... men sen måste man väl jobba lite också så det blir fint!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, knäna klarar sej om jag ligger på rygg..

Merja, jag har inte så mycket att gräva på berget. Fikapauser måste man ha, njuta av blommorna och räkna fjärilar.

Gerda-Thyra, ett klokt beslut :)

Helha, trädgårdsjobb ser jag inte riktigt som jobb..

AnnCharlotte sa...

Lite av varje...tycker jag. Det är njutbart både och ;))

Ingrid E sa...

Tar det lugnt jag för nätterna är frostkalla. Rosorna verkar att ha fått stryk, inte ett blad ännu.

Hanneles bokparadis sa...

Ann Charlotte, det blir nog bäst så.

Ingrid E, rosorna har haft det tufft här också.

Gunilla sa...

Nej, våren ger verkligen blandade känslor. Man vill njuta men man hinner inte, man vill jobba för att få fint i trädgården men man hinner osv. Jag försöker lära mig att ta de tillfällen som bjuds och då blir det lite på rygg och lite på mage. :)

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla, det är en konst att bara njuta och räkna fjärilar, jag är skapligt duktig på det.

Maria Berg sa...

Ja där är onekligen mycket att göra både inne och ut så här års.

Kram och ta det lugnt, MB