Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

29 september 2009

Vann en trädgårdsroman

Kul, jag vann hos Allas, den nyutkomna boken “Ödelagd” av Henrik Valentin, kallas för första trädgårdsromanen. Kul läsning höstkvällar. Boken har en hemsida med recept och växtnamn som finns med i romanen.

29 kommentarer:

Helga - precious sa...

Vad roligt att du vann - grattis!!

Hannele på Hisingen sa...

Helga, tack, den här boken ville jag verkligen ha, vi får se, när jag hinner läsa den och berätta, vad jag tyckte. Men kul idé att skriva en trädgårdsroman.

AnnCharlotte sa...

Grattis...har läst om den och vill också läsa den..

Gerda-Thyra sa...

Grattis!

Sommarträdgården sa...

Grattis!

MJ sa...

Va kul! Grattis och trevlig läsning...

ha en skön tisdag...solen skiner just nu...

Cicki sa...

Grattis. Det är alltid kul att vinna....:-)

Merja sa...

Läste just om den boken i går. Måste läsa den kände jag direkt!
Kul att du vann den. GRATTIS!!

Gunilla sa...

Grattis Hannele!

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, biblioteket kanske tar in den.

Gerda-Thyra, alltid kul att vinna.

Carina, tackar, kul bok, tror jag.

Butterfly, helt underbart soligt nu.

Cicki, tack, eller hur :)

Merja, visst är det kul, om det börjar skrivas fler trädgårsdsböcker. Kanske det finns i England?

Gunilla, tack, jag är riktigt glad.

Klimakteriehäxan sa...

Hm. "Ödelagd" - kan det verkligen vara en lämplig titel på en bok om trädgårdar???? det gäller ju hur som helst inte din!!!! :-D

Klimakteriehäxan sa...

fast kul att du vann förstås

Inger sa...

Grattis Hannele!
Vad är en trädgårdsroman?

Hannu på Langeland sa...

Grattis Hannele! Jag träffade Valentin här om dagen, och kom på att jag ännu inte läst romanen... Nåväl. Gillar din lite stökiga bildvärld, befriande! :)

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, har inte läst boken ännu. Hihi, sant, inte mycket plats över på mitt berg :)

Inger, ingen vet, denna är den första..

Hannu, tackar, vill du låna min bok... Lite stökigt,
som resten av min värld :)

engelsson sa...

Heii du..nu fick jag upp den där varningssidan igen..det står såhär.. Varning..din dator kan skadas om du besöker den här webbplatsen.. Webbplatsen på hanneles.jul.bloggspot innehåller komponenter från webbplatsen siggies.com som verkar innehålla skadlig programvara..dvs programvara som kan skada datorn eller köras utan ditt tillstånd. Det räcker att du besöker en webbplats som innehåller skadlig programvara för att datorn ska skadas.. Sen står det att man kan gå in på en sida på Google o bla bla bla o en ruta där man kan klicka om man ändå vågar tassa in till dig??????

NinaH sa...

Nämen så trevligt, Hannele! Grattis! Vi hörde ju författaren själv läsa ur den på Garden Partyt. Verkar mycket bra! Han sålde den även där - men jag valde att köpa två böcker hos Gunnel Carlsson då.... Fick räcka på boksidan den dagen. Men jag kommer säkert att införskaffa också Valentins bok vad det lider.... om jag känner mig själv rätt!;-)

Hannele på Hisingen sa...

Engelsson, kollade med sonen, det är den gamla nedräknaren till jul, varningen är inget farligt.
Så hälsa på du här på Hisingen :)

Nina H, det är ju inte varje dag man får chans att läsa
en trädgårdsroman. Klart, ibland måste man välja ;)

Maria sa...

Känns som om det var alldeles rätt person som vann den boken!

engelsson sa...

Grattis till vinsten..verkar vara en bok i din smak.. Tack kära du för dina fina ord om mina foton...sånt värmer.. O det var väl att det inte var nåt allvarligt med den där länken..jag blev så brydd för den kom inte upp varje gång..

Hannele på Hisingen sa...

Maria, det känns så ;)

Engelsson, bra att du berättade om länken, fast ofarlig. Jag har inte läst boken ännu, men är nästan säker på att det blir ett nöje.

Nina sa...

Vad roligt att du vann! :)

Hannele på Hisingen sa...

Nina, tack, det tycker jag med ;)

Ingrid E sa...

Grattis! Hoppas att det blir trevlig lässtund. Ska bli intressant att höra vad du tyckte om boken.

Poppins sa...

Det låter intressant!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, tackar, vi får se när jag får tid,
kanske sparar jag boken till jul ;)

Poppins, verkligen, inte så många trädgårdsromaner
man fått läsa, den första.

Anonym sa...

all the time i used to read smaller articles or reviews
that also clear their motive, and that is also happening with this paragraph which I am reading at this time.

Anonym sa...

Undeniably believe that which you stated. Your favorite
reason seemed to be on the internet the simplest thing to
be aware of. I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they just don't know about.

You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people could take
a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Anonym sa...

Saved as a favorite, I really like your blog!