Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

9 februari 2013

Hästkött är gott

Nu har Findus dragit in massa färdiglasagne, där nötkött blandat med hästkött, som åkt från slakteri i Rumänien till Frankrike och sedan till Luxenburg... Visst är hästkött gott, jag har på mackan hamburgerkött, som det kallas i Sverige. Men då VET jag det.
Vi kan från vår altan se närproducerad Highland Cattle.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Sådana sötnosar har vi också i närheten!

♥ Hannele sa...

Znogge, de håller slyn borta.

Klimakteriehäxan sa...

Precis: berätta bara vad det är! Förr i världen älskade jag hamburgerkött på mackan, men i dag tycker jag aldrig att det är lika fint som då. Köper nån gång och blir besviken varje gång.

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Klimakteriehäxan, jo, det är svårt med kött idag, rena lotteri att hitta rätt.

Helga sa...

Säkert helt OK med hästkött men då ska man veta att det är det man köper. Vem f-n vågar köpa färdiglagat efter detta... (tur att jag i stort sett aldrig gör det)

♥ Hannele sa...

Helga, vi köper nästan aldrig färdigmat, tänk hur många länder köttet passerar innan...