Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

22 juli 2012

Vackra pionblad

Pion blommar inte hela sommaren men bladen är också vackra.

7 kommentarer:

skogsnuvan sa...

Pionens tid är alltför kort Det har jag alltid tyckt. Regnar det och blåser försvinner blommorna nästan genast.

Hannele på Hisingen ♥ sa...

skogsnuvan, jag tycker att pionen pryder sin plats i rabatten även efter blomningen.

AnnCharlotte sa...

Visst har de ett värde efter blomningen...
Ha det bra :)

Znogge sa...

Pioner är otroligt vackra. Nästan min favoritblomma men tyvärr trivs de inte här. Men jag är nästan frestad att göra ett nytt försök...

♥ Hannele sa...

Ann Charlotte, eller hur :)

Znogge, plantera inte för djupt bara.

Södergatan sa...

Jag håller med, bladen fyller ut i rabatten, friska och gröna!

Häftig header, var finns den stranden?

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Södergatan, header är från Irland, inte så långt från Dublin. Vackra blad ska man inte underskatta.