Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 april 2012

Brodera vitt på vitt

Nån dag kanske jag behöver boken Brodera vitt på vitt.

10 kommentarer:

Ruben sa...

Boken "Brodera vitt på rosa" lär visst vara ännu bättre!! ;-)

Ha det gott!
/Ruben

Synnøve. sa...

Nu fick jag lust att börja brodera igen :))

Filifjonkan 1 sa...

Broderier är så fint jag tänker på dopl klänningar direkt när man ser det så där.

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, jag kanske ändrar lite ;)
Ha en fin dag!

Synnøve, jag har varit sugen ett tag...

Filifjonkan, man får ju göra som man vill idag, ingen sträng lärare som tvingar en att sprätta upp...

Merja sa...

Det är himla fint! Men jag har inte broderat på många år nu och det känns som inte den tiden finns just nu. Men som sagt bra att ha...längre fram!
Ha en fin dag!

Hanneles bokparadis sa...

Merja, jag har inte heller broderat på länge, men har känt lust ett tag nu...

Znogge sa...

Den ser vacker ut!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, ännu mer inspiration inne i boken...

Tankevågor sa...

Jag älskar gamla vitbroderier....på dukar, örngott...det är så vackert.

Hannele på Hisingen sa...

Tankevågor, verkligen.