Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

3 maj 2011

Hela 40 år i Sverige

Tiden går fort när man har kul. En av de stora kulturchockerna var, när jag såg en svensk hälla fil i en tallrik och hälla socker på, usch vad äckligt! Finnar DRICKER naturell fil ur glas, de söta yoghurtarna fixar jag inte än.

8 kommentarer:

Inger sa...

Grattis till 40 år i Sv!
Inget socker på min fil heller:)

Berit sa...

grattis till de 40 åren som svensk boende:)
Ha en underbar dag!!

AnnCharlotte sa...

Yoghurt ska vara lite sur...och tjock ;))
Du satsar väl på 40 år till???

NinaH sa...

Tur du i alla fall hade traditionerna med dig! Maken har inet förlikat sig med såna "surheter" någonsin- fast han varit här längre än du!;-) Jag får äta min allena. Japp: äta!;-) Men jag tar den utan socker!!!;-)

Znogge sa...

Smaken är som baken! Jag äter ur tallrik men utan socker!

Hannele på Hisingen sa...

Inger, sur fil i glas :)

Berit, det snöar här...

Ann Charlotte, det har vuxit rötter på Hisingen ;)

Nina H, det var både sur fil och surbröd i Finland :)

Znogge, finnar dricker ur glas till mat.

Helga sa...

Jag kan tänka mig att det var/ är många stora skillnader mellan Finland och Sverige. Berätta gärna om fler det är så intressant.

Grattis till de 40 åren!!

Hanneles bokparadis sa...

Helga, fakttiskt fler skillnader än jag trodde..