Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

17 oktober 2010

Spola inte kamera i toa

Maken blev inte jätteglad när jag tappade hans (!) kamera i toaholken,
hur det nu kunde hända är en annan historia.Min egen kamera har varit död efter en kajaktur och försäkringen gällde inte längre. Innan vi skulle åka till affären, tittade jag på min kamera och den funkade helt plötsligt. Efter några veckors vila.

22 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Hörde någonstans att man ska sätta mobiltelefonen i okokt ris om man råkat tappa den i vatten vet inte om det funkar men kan va det samma med kamera, ett tips om det skulle hända med din kamera igen (kan ju va billigare än att skaffa en ny i alla fall) Jag ska prova om jag råkar ut för det någon gång. /Suss

Inger sa...

Både otur och tur... ibland händer saker:)

annette sa...

Maximal otur, har oxå hört detta om okokt ris till telefoner, nog värt att pröva även till en kamera, skadar gör det ju inte i alla fall:)

Ha det gott!

annette

Synnøve. sa...

Men hur i all sin dar gick det till?

Hoppas du får tag i en ny kamera i alla fall.
Kramen från nabolandet.

ulla laiho sa...

Ja, den storyn ser man fram emot - vattenäventyr var man än befinner sig .../Vänligen Ulla Laiho

Hannele på Hisingen sa...

Suss, det låter som ett bra tips.

Inger, det händer saker jämnt med mej :)

Hanneles bokparadis sa...

Annette, har inte hört om okokt ris,
men det låter ju som ett bra tips.

Synnøve, inte så svårt alls... kram.

Ulla Laiho, brådska och klantighet.

Znogge sa...

Det var väl inte helt genomtänkt nej... Finns det hopp om att den kan hämta sig?

AnnCharlotte sa...

Ibland har man tur...eller otur ;(
Själv har jag tvättat två(!)mobiltelefoner med blandat resultat...;);(....
Ristipset ska jag lägga på minnet om det händer igen...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vi får väl vänta några veckor..

Ann Charlotte, min bror har tappat två par glasögon, när han har varit ute och fiskat. Nu har han linser.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

En sådan jäkla tur / otur.
Fortsatt skön söndag
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Birgitta, önskar dej också en fin dag.

Gunilla sa...

Eftersom jag inte har någon egen kamera utan brukar låna sambons är jag alltid rädd att något sådant ska hända. Inte kul!!!

Annika Christensen sa...

Ups som det kan gå. Den torkar den också skall du se, precis som din kamera. Ge den lite tid bara.
Annika

Ann-Christin sa...

Min digitalkamera blev regnad på men den hämtade sig efter några månader. Särskilt efter att jag stoppat in ett silicapaket (sådana som brukar finnas med när man köper skor eller väskor) där batteriet skulle sitta.

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla, jag är också rädd om andras prylar..

Annika Christensen, jag tror det också.

Anki, jag kom också på siliconpåsar, hade några och stoppade i hans kamera.

Merja sa...

Ibland ska man ha tur:)

Hannele på Hisingen sa...

Merja, vi låter den andra kameran torka också..

Helga sa...

Vilken tur! Kanske torkade kameran ur ordentligt när den fick vila ett tag!

Hanneles bokparadis sa...

Helga, försäkringen hade ju gått ut, jag hade redan använt det, när jag ramlade..

skogsnuvan sa...

Det är väl meningen att du ska börja fotografera igen då skulle jag tro.

Hannele på Hisingen sa...

Skogsnuvan, en paparazzi kan inte vara utan sin kamera för länge :)