Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

15 augusti 2010

Vintervikens trädgård

Resfoten gav mej bra tips i huvudstaden.Vintervikens trädgård är likvärdigt alternativ till Rosendals.
Mycket fint att titta på och man äter ekologiskt under äppelträden.Poesiafton är ett bra alternativ till Allsång på Skansen.En gräsfåtölj skulle vara fräckt att skapa.Köp färdig grillspett att grilla eller fika ekologiskt hembakat.Det finns stort härligt koloniområde att strosa i.En trevlig promenad från busshållplatsen, vackert i Stockholm.

16 kommentarer:

Mia sa...

Åh Vinterviken, undra varför jag bara har varit där på vintern. Mysigt är det även då men ett besök på sommaren måste jag ju också få till nångång...

Hanneles bokparadis sa...

Mia, mycket att titta på, musik och olika program på tisdagar, marknader, god ekologisk mat och fint hembakat, verkligen en pärla,

Suss o Kai sa...

Verkar vara ett mysigt ställe :)
Gillar din väska som en liten signatur på dina bilder :) (antar att de är så du har tänkt) :)/susanne

Hannele på Hisingen sa...

Susanne, rätt tänkt :)

Annika Christensen sa...

Men vad fint ställe.
Gillar stolarna.
Annika

Trädgårdsdrömmar sa...

Tack för tipset!!! Vi ska till staden i helgen.
Carina

Hanneles bokparadis sa...

Annika, det kan väl inte vara svårt att skapa en gräs-fåtölj..

Carina, jag har flera bra tips från huvudstaden, missa inte Långholmen, där kan man vara en hel dag.

Bibban sa...

åhhh Sockholm är jättefint, vi skulle men hann inte resa dit på ledigheten. men hösten är lång, vi hinner nog.
Kram Bibban

Britt sa...

Det får jag lov att komma i håg till nästa gång jag skall till storstaden//Britt

Hanneles bokparadis sa...

Bibban, många av trädgårdarna har mindre aktiviteter på hösten, men då får man hitta på annat.

Britt, det finns många fina lite mindre trädgårdar i Stockholm, som inte är så kända.

Merja sa...

Den ska jag skriva på listan Att-göra:)

Hanneles bokparadis sa...

Merja, skriv upp Långholmen också, det finns mycket fint i Stockholm, som inte är så omtalat.

Ingrid E sa...

Kul att du tog mig till Vinterviken. Verkligen en fin trädgård + stor koloni.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid E, dit kan jag tänka mej att åka fler gånger.

skogsnuvan sa...

Gräsfotöljen gillar jag skarpt

Hannele på Hisingen sa...

Skogsnuvan, det skulle vara roligt att härma hemma.