Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

16 mars 2010

Nya skor

Tänkte de kunde funka både i stan och på skogspromenader, tåla lite väta, eftersom maken har svårt att hålla sej till stigar.

23 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vackra röda skor. Ja de är ju grå med då, men det var det röda jag såg.

Hoppas de håller er torra när ni går ute i skog och mark.
Kramen.

Znogge sa...

Bra skor är A och O!

Hanneles bokparadis sa...

Synnøve, egentligen ville jag ha rosa :)

Znogge, jag har märkt, i min ålder.

skogsnuvan sa...

snygga Jag har aldrig ägt några joggingskor. Jag har också problem med att hålla mig på vägen. Vill gärna dra till skogs och då är det gummistövlar som gäller men sådana har jag ett par rosa med korta skaft

Hanneles bokparadis sa...

Skogsnuvan, de här är väl inte riktigt joggingskor, mer för promenader. Gummistövlar är för tunga och varma att gå i timmar..

Merja sa...

Ser stadiga och rejäla ut. Fin färg!

Hanneles bokparadis sa...

Merja, egentligen valde jag inte färgen, detta var ett snabbt köp, men jag tycker de är fina ;)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele Ja det där är säkert stadiga grejor Fina glada färger rött och grått tillsammans, Skrattar så du har varit och köpt dig nya skor igen ja jag skall gå med behöver ett par promenad skor också,Man är less nu på att gå i tjocka vinterstövlar men ännu ligger tjockt med snö över backen bara trottoar och stora vägen som är utan snö

Hanneles bokparadis sa...

Filifjonkan, i min ålder vill men ha mer stadiga skor än högklackat, i alla fall under promenader. Man planerar inte alltid i förväg utan sticker bara i väg.

Jael sa...

De där är ju fina:-)

Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, jag gillar dem mer och mer :)

Helga sa...

Det var ett par fina vårskor...

Hannele sa...

Helga, funkar nog på hösten med :)

Nina sa...

Bra med skor som tål lite... även jag har sådana, dock inte röda.

Hannele på Hisingen sa...

Nina, livets nödvändigheter..

elina sa...

jättefin blogg!
hur mår du?
följ gjärna min blogg!
kram elina.

NinaVästerplana sa...

Avundsjuk blir jag nu.... Rött blir man glad av vet du.... o glada fötter är bra ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Britt sa...

Fötterna behöver ha skönt om sig//Britt

Hannele på Hisingen sa...

Elina, grattis till ny blogg.

Nina, just detta röda par på rea :)

Britt, viktigt om man ska orka gå.

AnnCharlotte sa...

Bra skor är en god investering...

Trädgårdsdrömmar sa...

Sköna skor det blir bara viktigare och viktigare. Tänk förr gick jag bara i högklackat. Skulle aldrig falla mig in att gå omkring med en högre klack mer än en sträcka på ca 5o m längre.
Det är snyggt men numer vill man ha det mer bekvämt och skönt. Ha det gott
Carina

Hanneles bokparadis sa...

Ann Charlotte, det mår man bäst av.

Carina, visst har man ändrat sig, nu är bekvämligheten väldigt viktig, vi har nog blivit klokare med åren ;)

Klimakteriehäxan sa...

Rejäla doningar - har dom inbyggda broddar också? Bör hur som helst hålla många mil, Ecco brukar funka.