Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

13 november 2009

Stickat på skoj

Inte kul med byggställning, Deisy på Avenyn har skojat till lite,
bland det roligaste stickgraffiti jag sett på länge (KLICKA).

21 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Bra gjort :)

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, visst är det underbart.

Hannele på Hisingen sa...

Monica Hansen, verkligen :)

Linda/Deisy Design sa...

Nu är det ju lite luckor som måste fyllas då någon frusen person behövt tröjor/mössor som även hängt där... Nytt projekt för helgen kanske :-)

Gunilla sa...

Fiffigt att piffa upp en sådan trist byggställning, och det kommer ju närmare kunden också. Varmt och skönt i stickat. Ställningen behöver ju inte frysa den heller:)))Kul.

Ha en fortsatt fin Fredag och trevlig helg
Gunilla

Hannele på Hisingen sa...

Linda, oj då, då får vi verkligen hoppas på att det har kommit till användning..

Hannele på Hisingen sa...

Gunilla, visst är det kul idé, mera sånt,
trevlig helg.

Znogge sa...

Klart snyggare och butiken syns på ett helt annat sätt!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, kanske byggnadställningen kan bli kvar ;)

Klimakteriehäxan sa...

Och så blir det ju lite mjukare också, om man råkar stöta till det.

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, så skulle det ha varit, när maken cyklade på en svart stolpe i mörker..

ANNA-LYS sa...

Jag log när jag vandrade förbi i onsdags
och jag uppskattar när världen får mig att le, det värmer så gott i kroppen ... men det gör ju det mesta stickade ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Anna-Lys, visst är det härligt att se sånt och bli på riktigt gott humör, kanske göra något själv.

NinaH sa...

Yeah!! Nu blir det roligt att passera den byggnadsställningen!!

Hannele på Hisingen sa...

Nina, man blir verkligen glad.

Helga - precious sa...

Det blev ju nästan vackert då...

Hannele på Hisingen sa...

Helga, kanske något att härma hemma..

Annika Christensen sa...

Håller med hoppas att någon i här i närheten ser detta och härmar efter. Jag kan tyvärr inte sticka och virka så jag kan inte göra det annars hade jag nog gjort det.
Ha en skön kväll
Annika

Hannele på Hisingen sa...

Annika, det tror jag att du kan, det är inte så noga och strängt i verkliga livet, som det var i skolan.

Ingrid E sa...

Smart reklam av en garnaffär.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, och betydligt snyggare än klotter..