Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

12 oktober 2009

Blöjor för trädgårdsmästare

Vad månne det bli av de små som har solrosor och kratta på blöjor.

29 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, det kan man undra? Finns det fler yrkesgrupper månne...

oumberligating sa...

Inte en aning, faktiskt, det kanske säger mer om föräldrarna, vad vet jag!
Ja, det var ett tag sedan jag skrev en rad på din alltid fina blogg, tittar in det gör jag ofta, men samma skrivargnista kanske inte finns kvar som för ett år sedan, men det går kanske att råda bot på, idag så ka jag runt till så många som möjligt och önska en fin och trevlig vecka! Det gäller självklart dig med!
ha dett bra!
Kram ifrån Peter!

Merja sa...

Det kan man undra;) Men söt var det!
Ha en bra dag

Katarina sa...

Det skall böjas i tid... Vilken läcker bild på Poseidon du har i din header!
Kram!

Gerda-Thyra sa...

Det var läääänge sedan jag bytte blöjor... de med fina bilder på började komma när mina stora pojkar var små på mitten av 80-talet... fast jag kan inte påminna mig några trädgårdsmästare, men blommor vet jag fanns!
Ha en bra blöjbytardag!

AnnCharlotte sa...

...det ska böjas i tid...

Ruben sa...

Så nu sitter mormor (eller var det farmor?) Hannele och hoppas att barnbarnet inte ska bli blöjfri på en lång tid!?!? Hur stort lager har du lagt upp? /Ruben

AnnA sa...

...och frågan är när de inkontinensskydd,som finns i liknande variant/modell(typ "Up-and-go")också kommer att få mönster?...Kanske 50-talspinuppor i herrmodellen, och Elvis presley för damerna...;):);0 ;)
Ha en bra dag, Hannele!
hälsn
AnnA

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, jag har inte studerat alla sorter ;)

Peter, kanske, man vill barnen lyssna på föräldrarna ;)

Merja, sånt fanns inte på vår tid ;)

Katarina, visst är det kul att gå på stan i bland, Göteborg är fint. Barnbarnet älskar redan alla bär i min trädgård ;) Kram.

Gerda-Thyra, på 80-talet köpte jag såna där med plastsnibbar, inga bilder, billigt, lite tygblöjor slank med.

Ann Charlotte, ja, barnbarnet gillar min trädgård.

Ruben, egentligen vill jag att hon ska snart börja använda krattan jag köpte till henne..

AnnA, haha, det får vi se till att det blir roligare, även rollatorer med fartränder :)

Stina sa...

Haha...jaa, det kan man ju undra, som sagt.
Bryr sig barnen om de där tro? De kanske tror att de hellre tar på sig en blöja med blommor på.;-) Kramis

Kramis gumman

Hannele på Hisingen sa...

Stina, kanske detta är gjort för att glädja föräldrarna, kram.

Eleonora sa...

Herregud - jag skulle nog inte ens kunna sätta på denna tingest på rätt sätt!

Hannele på Hisingen sa...

Eleonora, jag har också svettats lite för att inte hitta rätt, men dessa är som trosor, och på vissa står det "baksida" på :)

AnnA sa...

Apropå, rollatorer med fartränder,Hannele, de nyare modellerna, har faktiskt lite fräschare färger och design.
Den klassiska tanten med hårdpermanentat blåtonat hår och blommig rock håller på att försvinna, och 40-talisterna är på gång...
Ha det!
hälsn
AnnA

Hannele på Hisingen sa...

AnnA, jag har inte svårt att se mej som tant, men jag vill nog inte ha sånt där tant-hår, utan det får bli grön tuppkam eller nåt..
Ha en bra dag.

AnnA sa...

Nej tant Hannele, tant Anna kommer nog inte heller köra med "ekonomipermanent"...
Vet du vad, det fanns faktiskt en tid, då man klippte av håret på de äldre damerna, som vårdades på hem och instutitioner, troligtvis för att deras frisyrer skulle bli enklare för personalen att sköta...Jag tror man tyckte att man gjorde det med omtanke.
Ha det!
hälsn
AnnA

tant Hannele sa...

AnnA, hoppas man får bestämma frisyren själv, men tiderna är annorlunda nu, på alla vårdtagare i alla åldrar försöker man få de se bra ut, även unga.

Det där med tant-kläder är en balansgång, man vill ju verkligen inte se ut som en överårig tonåring heller..
Ha en bra dag.

Annika Christensen sa...

Ja vad skall man säga!
De skall ju vattan i dem...
Annika

Trädgårdsdrömmar sa...

Attans att det inte fanns några såna blöjor när våra barn var små.
Kanska de hade varit mer intresserade då. Dottern har hotat med att skriva en bok om hur det är att vara barn till 2 trädgårds nördar. Om hon hade haft de där blöjorna så kanske det hade hjälpt.
Kram Carina

Inger sa...

Otroligt, tänk att allt ska dekoreras. Mina barnbarn har ännu ej haft trädgårdsblöjor...

Tant Grön sa...

Skojiga blöjor! Trots att jag egentligen är en väldigt misstänksam konsument som tror att vi ständigt blir manipulerade att handla fler och dyrare grejer, skulle jag nog falla för blöjpaket med solrosor på. Om jag hade haft någon att sätta blöjorna på förstås...men det kommer nog fler barnbarn så småningom!

NinaH sa...

Äntligen! Blöjor med rätta motiv!
Indoktrinering av barn pågår jämt... på något sätt - vad man vill tro eller ej! Det här måste ju vara en god inriktning!;-)

Hannele på Hisingen sa...

Annika, det roar oss mormödrar i alla fall :)

Carina, barnbarnet älskar i alla fall alla bär i vår trädgård ;) Kram.

Inger, jo, även disktrasor har kul motiv.

Tant Grön, man väljer ju inte direkt blöjor, utan köper gärna de billigaste, jag är ganska lättroad.

Nina H, eller hur, visst är det kul.

Gunilla sa...

"Det som krokigt ska bli ska krökas i tid"

Hannele på Hisingen sa...

Gunilla, man försöker ;)

Allers Trädgård sa...

Väldigt fina – och såklart komposterbara...? (hmmm)
/Ann Marie

Hannele på Hisingen sa...

Ann Marie, inte 100% men dom verkar inte så plastiga..

gittan sa...

haha, då var det inte till oss trädgårdstokor för att vi skulle slippa springa in när vi är uppe i högvarv!?

Hannele på Hisingen sa...

Gittan, det funkar nog det också :)